środa, 25 maja 2011

Dlaczego mój królik wywołuje z siebie charakterystyczne bzyczenie ?

Zachowują się tak w szczególności samce, mój królik zrobił tak pierwszy raz gdy jego geny płciowe już całkowicie dorosły. Z początku się zmartwiłam bo nie wiedziałam czy to choroba czy ma coś z umysłem, szukałam w wielu źródłach, lecz nigdzie nie znalazłam dosłownego na to znaczenia, w jednych blogach pisało że to normalne, w drugich że to choroba, w jeszcze innych że króliczka trzeba poddać kastracji nie wiedziałam już co robić. Wyglądało to w następujący sposób; królik gdy miał ochotę biegał wokół moich nóg, dookoła, robiąc nawet parenaście okrążeń, przy tym przeraźliwie bzyczał, po 2 tygodniach przekonałam co on tak właściwie robi, dowiedziałam się wielu rzeczy na jego temat. Przed udowodnieniem tego zauważyłam, jak mój królik właźi na łużko i go poprostu w dosłownym tego słowa znaczeniu obsrywa, i obsikuje. Było to charakterystyczne zachowanie dzięki któremu mogłam udowodnić że mój uszak to samiec poszukujący samicy w okresie rui. Gdy zobaczył pierwszą lepszą zabawkę kładł się na niej i próbował zapładniać. To trwało ok. 2, 3 misięcy nie mogę dokładnie powiedzieć, ale gdy się skończył czas masywnego poszukiwania samicy, królik się uspokoił. Teraz mogę na 100% udowodnić że to samczyk. Gdy wasz królik tak robi ( to prawda jest to dość uciążliwe) możecie go poddać sterylizacji aby się uspokił. Lecz nie polecam, wspominam wam że to dość ryzykowna odpowiedź, pozbyć królika genów dzięki który jest samczykiem. Dodam jeszcze że to odbywa się 2 razy w roku, najczęściej końcem zimy i początkiem lub końcem jesieni, królik wtedy jest nasilony w poszukiwaniu samicy.

2 komentarze: